vrijdag 11 januari 2013

11/365 Andere woonkamer


Vandaag heb ik de woonkamer maar eens onder handen genomen.

Er moest zowiezo weer eens hoognodig onder de bank worden gestofzuigd, en toen ik die eenmaal aan de kant had geschoven had ik besloten dat ie ook maar een ander plekje ging krijgen!
Middenin de kamer liet ik hem staan, en ik sleepte het tv-kastje met alles erop en erin een metertje verderop, Lola's speelhoek moest een stukje opschuiven, het tafeltje waar de plant op stond werd Lola's tafeltje en zo sleepte ik nog het een en ander door de kamer.
Ik was nog niet helemaal tevreden en irriteerde me aan de eettafel die altijd al op dezelfde plek staat en ik wil het anders! Opeens bedacht ik me dat ik de eettafel ook wel los van de muur neer kon zetten (dat idee is in de afgelopen 1,5 jaar dat we hier wonen nog NOOIT in me opgekomen) en ik was helemaal tevreden :)


Nu alleen nog wat kabeltjes wegwerken, maar dat is iets voor morgen als de man des huizes het er mee eens is dat het zo blijft staan, want hij heeft geen idee wat ik vandaag allemaal heb uitgespookt :p

Ik zit hier nu in ieder geval heel erg tevreden op de bank te genieten van mijn andere uitzicht. Het voelt heel prettig nu want het is nog nooit in me opgekomen om de kamer op deze manier in te delen en dat is ook een beetje waar ik steeds tegenaan loop en een reden om met dit 365 dagen project te beginnen: ik wil dingen anders kunnen bekijken, vanuit een ander perspectief. Ik heb steeds het idee dat ik in een bepaald 'automatisme' (ik weet even geen beter woord) blijf hangen met denken en ik wil daar graag uit loskomen.

En juist zoiets simpels als me bedenken dat die eettafel ook los van de muur kan staan bevestigd dat ik altijd op een bepaalde manier denk, maar dat het toch ook voor mij mogelijk is om daarbuiten te stappen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten