donderdag 24 januari 2013

23/365 Oogkleppen



Ik heb een karaktertrek die me nogal eens in de weg kan zitten. Het komt een beetje neer op: Ik WIL het dan zo en dan MOET het ook zo en als dat niet lukt, dan laat maar!
Ik zie andere dingen op mijn pad dan ook niet omdat ik daar helemaal niet voor open sta en jeetje wat kan ik het mezelf (en anderen) dan soms moeilijk maken!

Klein voorbeeld:
Ik ga zelf een carnavalspakje voor Lola in elkaar te knutselen. Ik wil een lekker warm schapenpakje (Lola heeft iets met 'schäöpkes') gaan maken en heb het al helemaal in mijn hoofd. Alleen de jacht naar stofjes verloopt ontzettend moeizaam en vind natuurlijk niet dat ene stofje.
Op de markt hadden ze het ook al niet en ik liep helemaal vast en baalde enorm omdat ik thuis het patroon al uitgetekend klaar had liggen. Ik was al bijna bereid om het dan maar op te geven.

Maar... opeens kwam er ruimte!
In plaats van het op te geven omdat het niet zou gaan lukken zoals ik het had bedacht, dacht ik: Ze hebben ZOVEEL stofjes op de markt, en als ik naar de basis van het patroon kijk kan ik er vanalles van maken! Waarom zo strikt vasthouden aan dat eerste idee terwijl er zoveel mogelijk is!
En het stomme is ook nog: het is een patroon voor een Teigetje-pak, maar ik had al meteen bedacht dat ik die heel makkelijk kon veranderen in een schaapjespak... waarom kan ik dan niet verder denken???

Het klinkt zo simpel maar ik was zo opgelucht dat ik mijn oogkleppen af kon doen...

Vrijdag dus weer naar de markt en ik MOET en ik ZAL met een stofje thuiskomen ;)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten