woensdag 30 januari 2013

30/365 Een relaas...


Toen de werkdag vandaag erop zat en ik afscheid nam van mijn collega's werd me gezegd dat ik eruit zag alsof ik gedronken had :P
Niet echt fijn om te horen, maar ik kon me de opmerking ook wel voorstellen want ik voelde me niet echt super. Het 'niet echt super' gevoel heeft zich vanavond voortgezet in een grote onrust.
Ik word behoorlijk onrustig van mijn zelf-gecreëerde rust. Die onrust is er niet pas sinds vandaag (mijn verlangen naar verandering was dan ook de reden van de start van mijn 365 dagen project) maar die onrust was vanavond opeens heel nadrukkelijk aanwezig.

Zoals de afgelopen maand uit al mijn verslagjes wel is gebleken, is dat ik altijd voor de veilige weg kies. De makkelijke weg, zonder al te veel weerstand en gekke dingen want wat zouden andere mensen wel niet denken. En daar baseer ik denk ik mijn leven een beetje op: op wat andere mensen denken en verwachten, en ik durf niet echt te kijken naar wat IK eigenlijk echt wil en verlang.

Het is al een hele stap geweest om te beslissen om minder te gaan werken en voor mijn dochtertje en voor mij te kiezen. Er was zelfs een twijfel om helemaal te stoppen met werken om eindelijk eens te ontdekken waar mijn eigen verlangens liggen, maar financieel gezien durfde ik dat niet aan. Of misschien gebruikte ik die financiële reden maar al te graag als excuus (het zou financieel ook wel echt erg krap voor ons worden, maar ik zou dat ook wel weer als een uitdaging kunnen zien) èn zoals eerder gezegd, ik was natuurlijk doodsbang voor wat mensen wel niet zouden denken als ik zou stoppen met werken...

Ik had me vanavond bijna aangemeld voor de E-cursus van de Happinez: 'Out of the box, Creatief denken en leven', maar ik heb al zo'n een flinke stapel boeken boven liggen met titels als 'Authenticiteit', 'Lenig denken', 'Uit de comfortzone' en 'Ja-maar wat als alles lukt?' dat ik me afvraag of dit me wèl verder zal helpen. Allemaal hele inspirerende boeken, maar ik denk dat de enige oplossing zal zijn om naar binnen te kijken.
Ik weet heel erg goed wat ik NIET wil, maar ik durf niet te luisteren naar wat ik WEL wil. Het gaat eens tijd worden... 

Om mezelf hier een beetje bij te helpen heb ik vanavond een lijstje met vragen gemaakt die ik de komende dagen moet gaan beantwoorden. Ik kijk er nu al naar uit :p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten