woensdag 6 februari 2013

37/365 Niet-klaag-dag



Vandaag laste ik een niet-klaag-dag in en dat deed ik bewust op een dag dat ik moest werken :)
En ja, daarom tekende ik een klein lachend gezichtje op mijn hand om me daaraan te herinneren. Ik wist dat ik iets nodig had om me bewust te maken van mijn gedrag, en nog moet ik eerlijk zeggen dat het me niet helemaal is gelukt. Het werd me dan ook wel erg lastig gemaakt toen ik vanmorgen door de vieze natte sneeuw op mijn fietsje naar mijn werk moest ;)
Maar ik werd me wel steeds weer heel snel bewust van hoe ik dacht (en mijn reactie hierop), en kon redelijk snel overdenken waarom ik dat zo aanpakte en hoe ik het anders kon doen voortaan.
Ik kreeg opeens meer ruimte, en dat is erg prettig.

Misschien blijft dat gezichtje nog wel een paar dagen op mijn hand staan, want het scheelt me enorm veel energie om niet een potje te gaan staan klagen :)

En mijn vraag vandaag, Hoe kan ik mij verder ontwikkelen?, is weer tot het laatste blijven liggen. Mijn vraag van gisteren heeft heel wat los gemaakt, geen wonder dat ik deze nog even voor me uitschuif...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten