maandag 4 maart 2013

62/365 Geen inspiratie



Op dag 62 had ik geen inspiratie om zelf een verandering aan te brengen in mijn dag, maar plots belde mijn mama dat ze even op bezoek zouden komen! Mijn ouders wonen zo'n 65 kilometer van hier, en daarom komt het vaak voor dat we elkaar weken niet zien. Het is geen ontzettend grote afstand, maar toch net weer te lang om eventjes op bezoek te gaan. We trekken er dan meestal al meteen een dag voor uit. Ik vond het erg fijn dat ze even langskwamen en ook Lola vond het heerlijk dat ze opa en oma weer zag :)

Een tijdje terug heb ik nog een kleine verandering in mijn dag ingebouwd, iets wat ik nu dagelijks doe. Ik heb toen een stukje van the Artist's way op internet gelezen en hierdoor geïnspireerd ben ik begonnen met wat zij noemt: 'the morning pages'. Je begint 's ochtends met 3 bladzijden vol te schrijven. Gewoon met vanalles wat in je hoofd zit. Het hoeft niet mooi geschreven of interessant te zijn, niemand hoeft het te lezen, je hoeft het ook niet terug te lezen, je schrijft gewoon.
En ik dacht dat ik pas een week hiermee bezig was, maar nu ik de bladzijden tel blijk ik al 54 bladzijden vol te hebben geschreven en dat zijn 18 dagen! Nooit gedacht dat ik dat zo lang vol zou houden, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind. Ik moet er wel vroeg mijn bed voor uit, en soms lukt het niet omdat Lola eerder wakker wordt dan ik had gepland ;) maar dan haal ik het 's middags in als ze weer in bed ligt. Het zijn dan wel geen morning pages meer, maar ik merk dat ik het fijn vind om gewoon even te schrijven. Het is een soort meditatie geworden, even een momentje met mezelf voor mezelf.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten