woensdag 3 april 2013

89/365 Gewoonten

Als we allemaal op tijd de deur uit moeten hebben we bepaalde gewoonten. Die zijn er gewoon ingeslopen, en daar is niks mis mee, maar hoe raar voelt het dan als je die gewoonten omgooit.
Normaal gaat om 6:45 de wekker, mijn man komt als eerste zijn bed uit, wast zich, en maakt onze dochter Lola wakker. Ondertussen ben ik ook opgestaan en maak ik me een kop koffie en smeer alvast een boterhammetje voor Lola. Dan zitten we gedrieën nog half slapend aan tafel en na het ontbijt ga ik me boven even wassen en klaarmaken om Lola weg te brengen naar het kinderdagverblijf.

Maar vanmorgen stond ik als eerste naast mijn bed, en ging naar beneden om koffie te maken. Ondertussen kwam mijn man ook naar beneden, zonder Lola. Hij ging eerst even zelf eten en zou dan Lola wakker maken. Toen besloot ik om ook mijn 'ochtendvolgorde' om te gooien en uiteindelijk stonden Lola en ik 10 minuten eerder klaar dan normaal om naar het kinderdagverblijf te gaan.
Zouden we normaal dan zo'n onlogische volgorde hebben omdat we vanmorgen opeens eerder klaar stonden?

Ook op het kinderdagverblijf liep het anders: Vanwege de bezuinigingen van de kinderopvang zijn er vanaf 1 april nieuwe groepsindelingen. Lola ging dus voor het eerst naar een andere groep dan normaal, en dat was voor haar toch wel even wennen. Nieuwe leidsters in een nieuwe ruimte (wel in hetzelfde gebouw), gelukkig wel met een aantal kindjes die ze al kende uit de oude groep.
Ik liet dus een huilende Lola achter :( maar gelukkig trof ik bij thuiskomst een vrolijke meid aan die toch nog een fijne dag had gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten