dinsdag 9 april 2013

94/365 Slapen zonder ritueeltjes



Op de een of andere manier heb ik allemaal ritueeltjes ontwikkeld voordat ik ga slapen. Op zich is het wel fijn en vertrouwd en ik val op die manier makkelijk in slaap, maar toch wilde ik eens kijken wat het met me zou doen als ik dit eens allemaal achterwege laat.

Dus gisteravond geen boeddhistische wijsheid, geen verhaaltje van Paulo Coelho, geen affirmatie, maar ik ging liggen (zette wèl mijn wekker) knipte mijn lampje uit, en ging proberen te slapen.
En ik had opeens het gevoel alsof ik iets vergeten was, zoals je dat wel eens kan hebben als je bijvoorbeeld je tas vergeet ofzo.
Ik viel dus niet zo makkelijk in slaap als anders, maar ergens voelde het wel even prettig toen ik in bed kroop en ik niet nog vanalles 'moest' doen.

Maar vanavond toch weer lekker mijn ritueeltjes, en niet omdat ik het van mijzelf moet :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten