maandag 25 maart 2013

80/365 Afkicken



Ik heb al eerder in mijn project besloten om een avondje zonder laptop te doen, omdat ik die uit gewoonte en gemak constant op schoot had en steeds maar dingen op liep te zoeken enzo.
Aangezien mijn laptop laatst is gestolen en we nu een hele oude desktop van boven naar beneden hebben verhuisd, is dat in ieder geval geen probleem meer, maar ik merk wel dat ik nu niet meer zoveel op de bank zit maar op de stoel achter de pc.

Niet dat ik persé op de bank moeten zitten, maar ik moet blijkbaar altijd bij een pc in de buurt zitten en dat begint me aardig te storen. Zeker omdat ik meestal begin om even Facebook te checken, dan misschien nog even mijn mail, en dan blijf ik hangen en voor ik het weet is de avond weer om.

Vandaag heb ik besloten om alleen maar de pc te gebruiken als ik hem echt nodig heb (bijvoorbeeld om even te bloggen ;) en mijn mail en Facebook maar hooguit 1 x per dag te checken. En niet voor 1 dag, dat gaat me nog wel redelijk makkelijk lukken denk ik, maar ik doe het meteen een week lang. Ik denk dat deze verandering dan meer effect zal hebben, en wie weet zeg ik dat hele Facebook straks wel op ;)
Ik ben in ieder geval blij dat ik geen smartphone heb anders zat ik de hele dag door alles te checken :p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten